Interaktīva koncertlekcija "Redzēt skaņu"
Multi instrumentālistes, dueta "VIOLIN DIIVAS" dalībnieces Lelde Zaržecka un Inese Fedorovska izveidojušas interaktīvu tiešsaistes koncertlekciju "Redzēt skaņu".
Nodarbību noklausījās 273 3.- 6. klašu skolēni.
Mūsdienīgā mācību nodarbība veidota visaugstākajā tehniskajā un mākslinieciskajā kvalitātē. Izmantojot dažādas modernās tehnoloģijas, vienkopus tiek apskatīti vairāk nekā 10 stīgu mūzikas instrumenti, kā arī atskaņoti gan klasiski, gan moderni skaņdarbi. Tiek izmantots pat mikroskops tuvākai instrumentu izpētei.
Koncertlekcija padziļina izpratni par mūzikas atskaņošanu, skaņas veidošanu un tās uztveri. Nodarbības veidotājas nodrošina iespēju katram skolēnam līdzdarboties eksperimentā, lai tiktu pie sava "stīgu instrumenta".
Koncertlekcijā iekļautā teorija skaidrota saprotamā valodā, laika plānojumā iekļaujot mūzikas priekšnesumus, foto un video piemērus, kā arī padziļinātu instrumenta spēles vērojumu palēninājuma jeb slow motion kadros u.c. veidos.
Ir padomāts arī par praktisko daļu - piedāvājumā aizpildīt nelielu testu par nodarbību.
Ko jaunu ieguvu?:
- Uzzināju, ka kosmosā nav skaņas
- Interesanti likās, ka pētīja cilvēka uz zirga matus
- Bites nedūc, bet spārni dūc. Tie kustās 200 reizes sekundē.
- Vijoles lociņu taisa no zirga matiem
- Uzzināju, ka eolisko arfu spēlē vējš
- Ka vijole taisīta no 3 kokiem
- Ar vijoles lociņu var spēlēt uz glāzēm.
- Uzzināju, ka ir vēl mazāks stīgu instruments par vijoli
- Vijole ir spīdīga, jo iestrādāts dzintars
- Sapratu, kāpēc cilvēkam uzmetas zosāda, klausoties mūziku.
- Uzzinājku, ka kontrabass nav lielākais instruments,
- Ka vējš arī var spēlēt mūziku
Visinteresantākais bija redzēt un klausīties kā uz vijoles spēlē mūsdienīgu, modernu skaņdarbu. Es uzzināju kāds ir pasaules mazākais un lielākais stīgu instruments.
Avots: https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/2830718/interaktiva-koncertlekcija-redzet-skanu
“Skolas soma” koncertlekcija “Kino mūzikas vēsture”
Aizkraukles novada vidusskolas 7.klases, 8.m, 10. - 11. klases skolēni piedalījās projekta “Skolas soma” koncertlekcijā “Kino mūzikas vēsture”, kurā izzināja interesantus faktus par kino attīstību, sākot no mēmā kino laikiem, noslēdzot ar mūsdienu titulētākajām filmām Latvijā un pasaulē, ko skolēniem piemērotā, atraktīvā veidā atklāja mūziķi Mikus Abaroniņš (vokāls), Arta Abaroniņa (klavieres čells, vokāls). Šajā lekcijā skolēniem bija iespēja uzzināt, kā ir radies kino un kā mūzika ir palīdzējusi šim žanram attīstīties. Skolēni dalījās ar tām filmas epizodēm, kuras viņos radījušas emocijas.
Lekcijā tika izmantota pašu stāstnieku pieredze multfilmu ieskaņošanas procesā. Parādīts, kā iegūst asa sižeta cienīgus trikus.
Skolēniem ļoti patika filmu studijā uzņemtā koncertlekcija. Tā bija laba iespēja reizē izzināt kino attīstību un klausīties labākos muzikālos priekšnesumus no šīm filmām, dziesmas, kas kļuvušas populāras un sākušas savu patstāvīgu dzīvi neatkarīgi no kinofilmām, dziesmas, kuras iemīlējuši ļoti daudzi cilvēki.
Praktiskajā daļā - aizpildīt testu par nodarbību – ļoti pozitīvs vērtējums, atziņas par iegūto informāciju:
- Aizrautīgi, interesanti pastāstīja par kino jomu pasaulē un Latvijā, bija interesanta koncertlekcija. Gan jau viņa būtu pavisam interesantāka, ja būtu iespējama klātienē.
- Kopumā koncertlekcija man ļoti patika. Kaut arī ar filmām pārāk neaizraujos, apskatītā mūzika bija tieši manā gaumē. Skaņdarbi no Krēslas skaņu celiņa vienmēr ir bijuši mani favorīti. Billie Eilish daiļrade man ir tuva, esmu fane. Abi vadītāji bija atraktīvi, un formāts - neierasts. Uz koncertlekcijām esmu devusies arī klātienē, tāpēc prieks, ka šajos apstākļos iespējams iepazīt mūziku arī attālināti.
- Ļoti patika, bija interesanti klausīties, laiks paskrēja nemanot. Patika vizuālais noformējums un arī pieminētās dziesmas. Šī bija lieliska koncertlekcija. z koncertlekcijām esmu devusies arī klātienē, tāpēc prieks, ka šajos apstākļos iespējams iepazīt mūziku arī attālināti.
- Ļoti patika, bija interesanti klausīties, laiks paskrēja nemanot. Patika vizuālais noformējums un arī pieminētās dziesmas. Šī bija lieliska koncertlekcija.
- Manuprāt šī koncertlekcija bija ļoti interesanta, skaidra, labi pastāstīta. Bija ļoti interesanti uzzināt dažādus faktus par kino, filmām, dziesmām, un dziedātājiem.
- Man patik uzzināt ko jaunu, Uzzināju kas iedziedās jame bond dziesmu, Atcerējos nosaukumsus dziesmām. Man patik pamācīties un izzināt mūzikas pasauli. Manuprāt tas bija diezgan noderīgi.
- Manuprāt bija interesanta, patika dažādi dotie piemēri un kā dotās dziesmas no filmām par kurām tika runāts arī tika atskaņotas lai varam labāk saprast. Diezgan ilga, bet priekš koncertlekcijas viņi labi daudz ko iekļāva pastāstot interesantā veidā, kopumā man patika.
- Manuprāt, bija diezgan interesanti uzzināt ko jaunu par kino mūzikas vēsturi. Kā arī bija interesanti paklausīties kā spēlē mūziku, pazīstamu un jautru. Un es biju pārsteigta, ka uzzināju, ka Džeimsa titul dziesmu iedziedāja Billie.
- Manuprāt, šī koncert lekcija mani labi iespaidoja un tā likās jauka. Es uzzināju par daudz, dažādām filmām un dziesmām. Mani priecēja, ka bija stāstīts par dažādu žanru mūziku un arī filmām. Bija interesanti.
- Koncertlekcija bija interesanta. Man patika. Iepazinu tuvāk kino žanrus. Patika, ka pirms vai pēc katra žanra atskaņoja dziesmas vai melodijas. Dažas no tām dzirdēju pirmo reizi.
- Man koncertlekcija ļoti patika. Tā bija interesanta un ļoti aizraujoša. Es no šīs koncertlekcijas iemācījos kādi dažādi un populāri dziedātāji, kurus es zināju, izpilda dažādas dziesmas kino filmās. Nebija īsti tādas vienas lietas kas man patika, jo man patika pilnībā visa koncertlekcija.
- Man koncertlekcija ļoti patika. Tā bija interesanta un ļoti aizraujoša. Es no šīs koncertlekcijas iemācījos kādi dažādi un populāri dziedātāji, kurus es zināju, izpilda dažādas dziesmas kino filmās. Nebija īsti tādas vienas lietas kas man patika, jo man patika pilnībā visa koncertlekcija.
- Koncertlekcija bija interesanta. Man patika. Iepazinu tuvāk kino žanrus. Patika, ka pirms vai pēc katra žanra atskaņoja dziesmas vai melodijas. Dažas no tām dzirdēju pirmo reizi.
Avots: https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/2842672/skolas-soma-koncertlekcija-kino-muzikas-vesture
“Skolas soma” koncertlekcija “Sprādziens mūzikā”
Raksta autore: Inna Grahovska, ANV direktora vietniece
Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Aizkraukles novada vidusskolas 8. un 9.klases skolēni mūzikas stundās noklausījās īpaši digitālā formātā veidoto koncertlekciju .
Tiešsaistes koncertlekcijā skolēni uzzināja kā populārā mūzika attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam: džeza, blūza ēra, svinga laiks, revolucionārie rock’n’roll gadi, hipiju plūsma, disko spožums, astoņdesmitie, 90. gadu popkultūra un mūsdienas. Koncertlekcija bija kā ceļojums laikā, izzinot, kā mūzika iet roku rokā ar 20. gadsimta vēstures lielākajiem notikumiem un atspoguļo savu laikmetu. Populārās mūzikas vēsturi piemērotā, atraktīvā veidā atklāja mūziķi; Mikus Abaroniņš ( vokāls), Arta Abaroniņa (kontrabass, basģitāra, čells, vokāls), Jānis Miltiņš (elektriskās klavieres), Krišjānis Bremš (bungas, sitaminstrumenti), Jānis Kalniņš (elektriskā ģitāra).
Koncertlekcijā tika aplūkots arī tas, kā Latvijā izpaudās katrs no šiem žanriem, un izpildītas latviešu komponistu dziesmas, lai varētu gūt iespaidu par mūsu spilgtākajiem mūzikas šedevriem. Programmā skanēja populārākās dziesmas no Elvisa Preslija, “Queen”, Maikla Džeksona, “The Beatles”, “AC/DC”, “ABBA”, Frenka Sinatras, “The Rolling Stones” u. c. repertuāra. Skolēni varēja dzirdēt mūzikas instrumentus, bez kuriem populārā mūzika nebūtu tāda, kādu to pazīstam: elektrisko ģitāru, akustisko ģitāru, bungu komplektu, basģitāru un elektriskās klavieres. Koncerts bija veidots interaktīvs, kas ļāva jauniešiem uzzināt daudz jauna, kā arī pašiem apgūt soļus no populārām dejām un dziedāt līdzi pasaulslavenām dziesmām. Programmā tika izmantotas digitālo tehnoloģiju iespējas, lai skatītāji varētu sajusties kā īstā rokkoncertā.
Skolēnu viedoklis par lekciju:
· Man ļoti patika šī lekcija. Saturs bija ļoti labi sakopots, skaņa bija ļoti laba, kā arī kvalitāte bija laba. Manuprāt saturs ļoti labi atbilst jauniešiem.
· Šīs lekcījas struktūra bija labi izdomāta par gadsimtiem un tā laika mūziku. Skaņa bija izcila nebija nekādu problēmu un šīs lekcījas video klips bija ļoti labā kvalitātē. Šajā lekcījā jeb kurš cilvēks var uzzināt ko jaunu jebkurā vecumā.
· Koncertlekcijas struktūra bija ļoti atbilstoša.Skaņas un ieraksta kvalitāte bija ļoti laba. Saturs bija pat ļoti piemērots jauniešu interesēm .Manuprāt, šī lekcija bija ļoti izdevusies
· Manuprāt ši koncertlekcija bija ļoti laba, bija ļoti laba skaņa un arī patika ka viss bija nofilmēts, manuprāt dziesmas neatbilda jauniešiem, jo mūsdienu jaunieši klausās vispār savādāku žanru un mūziku, bet tie noteikti ir šis dziesmas dzirdējuši, bet lielākā daļa ko šeit izpildija ikdienā neklausās.
· Manuprāt, koncertlekcija bija pārdomāta, man patika kā mūzikas attīstības fakti mijās ar dziesmām, nebija jāklausās pārāk daudz informācijas, tāpēc nevienā brīdi nepalika garlaicīgi. Viss bija skaidri sakārots un varēja izsekot līdzi mūzikas attīstībai. Man patika arī tas, ka tika izpildītas zināmas un atpazīstamas dziesmas, kas ļāva vairāk saprast lekcijas saturu.
· Es domāju, ka skaņas un ieraksta kvalitāte bija ļoti laba, visu varēja skaidri saprast un lekcija bija tiešām kvalitatīva.
· Es uzskatu, ka ieinteresēt jauniešus jebkādā veidā ir grūti, bet es domāju, ka šī koncertlekcija bija piemērota un interesanta jauniešiem, jo mūzikas vēsture tika pasniegta salīdzinoši vienkārši un tika izpildītas atpazīstamas dziesmas. Manuprāt, pat tad ja kādam par šo tēmu nav intereses, šī koncertlekcija varētu būt saistoša.
· Manuprāt, lekcija bija lieliska. Tā bija labi strukturēta: neliels ievads, tad parādīts pirmais mūzikas žanrs dzīvā piemērā, tad turpinājumā tiek pastāstīts uzziņu materiāls. Nekā nebija ne par daudz, ne par maz.
· Ieraksta kvalitāte bija ļoti laba: nedzirdēju nekādas traucējošas vainas. Varbūt dažos brīžos vēlējos, kaut mūzika nebūtu tik skaļa, lai labāk dzird solistu, bet tas nebija pārāk izteikti, kā arī, situācijas, kurās man tā gribējās, bija tās, kurās grupai bija jāizpilda smagas, spēcīgas dziesmas.
Domāju, ka saturs bija atbilstošs jauniešiem un viņu interesēm. Man, piemēram, ļoti patika! Labprāt klausos visa veida mūziku, kā arī uzzinu, kādi vēsturiski notikumi ietekmē noteiktus mūzikas žanrus un to izveidi. Uzziņu materiāls bija ļoti labi izplānots un izveidots, lai jaunieši būtu ieinteresēti klausīties.
Avots: https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/2850597/skolas-soma-koncertlekcija-spradziens-muzika
Pasākums “Zinātnes un mākslas krustpunkti”
Raksta autore: Inna Grahovska, ANV direktora vietniece
2. martā Laboratorium.lv birojs piedāvāja Kultūra un māksla un teātra māksla priekšmetā 7. klasēm un 10.b klases skolēniem programmu “Zinātnes un mākslas krustpunkti” tiešsaistē.
Interaktīvā nodarbībā skolēni uzzināja kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas filmu “Dvēseļu putenis”, tika rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Skolēni uzzināja, kā gatavo mākslīgās asinis, speciālus degošos šķidrumus, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri utt. Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām. Ieskatījās aizkulisēs, lai saprastu, kā rodas īstā māksla.
Skolēnu atsauksmes:
- Es sapratu, ka vēl mūsdienās daudz ko var izdarīt bez datoru palīdzības
- Uzzināju dažādus trikus kādi tiek pielietoti specefektu radīšanā, iemācījos arī veidus kā var savienot ikdienā sastopamus produktus ar to izveidi. Uzzināju arī piem. cik daudz neīsto asiņu izmantoja ''Dvēseļu puteņa'' filmēšanā, kādi vēl ir alternatīvi dažādām vielām un kā tās var savienot ar mākslu.
- Uzzināju ļoti daudz jauna par filmu "Dvēseļu putenis", cik daudz asinis izlietotas, kā veido mākslīgās asinis, kā rodas neīsts sniegs filmās, cik ilgi bija jāfilmē aktierspēli, u.t.t.
- Filmās, lai imitētu sniegu, izmanto smalki sagrieztu papīru. Lai uztaisītu mākslīgās asinis, izmanto kartupeļu cieti Filmās izmanto gumijas rētas vairākos eksemplāros Ainās, kurās ir darbība ar uguni darbojas kaskadieri, jo tas ir ļoti bīstami
- Es uzzināju to, ka specefektus mājas apstākļos īstenībā ir ļoti viegli un elementāri sataisīt, jo nekad nebiju domājusi, ka tas vispār ir iespējams. Arī, nekad nebiju domājusi, ka sprādzienus un trikus ar uguni patiešām dara uz cilvēkiem, domāju, ka tas viss ir modificēts datorprogrammās, bet acīmredzot, nē, tas bija mazliet šokējoši priekš manis.
- Uzzināju, ka ūdens izveido pietiekamu barjeru, kas spējīga dažas sekundes pasargāt ādu no apdegumu gūšanas. Vienā no metodēm mākslīgo asiņu pagatavošanai izmanto medu. Filmas "Dvēseļu putenis" uzņemšanas laikā izmantoja aptuveni 15 litrus mākslīgo asiņu. Specefektiem filmas noskaņas radīšanā ir liela nozīme. To kvalitatīvai izpildei nepieciešami zinoši speciālisti, lai rezultāti būtu ticami un droši.
- Es uzzināju, kā var izmantot dažādas vielas, kuras var arī iegādāties ikdienā, lai uztaisītu mākslīgas asinis, sniegu. Arī to ka šo materiālu vajag ļoti daudz.
- Man visinteresantākais likās (neīsti sagriezumi),jo 1kārt tu tos vari sataisīt mājas apstākļos pateicoties kukurūzas cietei, vazelīnam un tonālajam krēmam.
- Taisnību sakot es visus šos parastos piemērus zināju, jo mums pastāv tāds internets, kā arī daudzos TV šovos utt. ir šie piemēri. Protams gribētos uzzināt vēl ko interesantāku šajā nozarē.
- Šajā teātra mākslas stundā uzzināju, ka teātris un māksla ir saistīts ar zinātni. Lai kino filmā uztaisītu specefektus, tiek izmantoti ķīmiskas vielas. Stundā uzzinājām, kā tiek izgatavotas mākslīgās asinis un mākslīgo ādu un mākslīgo sniegu.
- Labdien, stunda man iepatikās, jo bija neparasta un interesanta. Šajā mācību stundā es daudz uzzināju faktus par filmu ""Dvēseļu putenis"". Interesanti bija uzzināt ,kā veido mākslīgas asinis, ka arī līdz šīm brīdim es domāju , ka filmās izmanto īsto sniegu un filmē ziemā. Arī uzzināju jaunu par grimu un kā to var izgatavot mājās, bet par to degšanu es jau zināju. Liels paldies Jums par tādu iespēju!
- Šī stunda man ļoti patika ,es uzzināju kā taisa efektus teātrī, kā taisīt rētas, neīstās asins. Sapratu kā māksla saistās ar ķīmiju. Nekad nebiju domājusi ka neīstās asinis ir tik viegli taisīt, domāju kādreiz pamēģināšu sataisīt. Uzzināju kā filmē degšanu teātrī.
Aizkraukles pagasta sākumskolas skolēni attālināti baudīja izrādi "Volt.1 ANTIŅŠ"
Autors: Ilze Zirnīte, Aizkraukles pagasta sākumskolas direktores vietniece
Izrāde saņēmusi “SPĒLMAŅU NAKTS 2019/2020” bērnu žūrijas balvu kā “GADA IZRĀDE BĒRNIEM”. Izrāde skolēnos izraisīja pozitīvas emocijas un prieku. Viena aktiera teātra izrāde māca skolēniem būt pozitīviem un, lai sasniegtu mērķi ir jādarbojas. Leļļu teātra aktieris Rihards Zelezņevs saņēmis “SPĒLMAŅU NAKTS 2019/2020” balvu kā “GADA JAUNAIS SKATUVES MĀKSLINIEKS” par lomu izrādē “Vol.1 ANTIŅŠ”, Klāva lomu izrādē “Plastmasas huligāni” un lomu izrādē “Medības”. Izrāde nominēta arī “SPĒLMAŅU NAKTS 2019/2020” balvai kategorijā “GADA NOTIKUMS DIGITĀLAJĀ VIDĒ”.
Skatoties izrādi skolēniem bija iespēja mācīties, kā stāstot iesaistīt apkārtesošos sadzīves priekšmetus, lai pastiprinātu stāstā attaisnotos notikumus. Aktieris uzrunāja skatītājus liekot skolēniem it kā iesaistīties teātra izrādē. Skolēniem bija iespēja mācīties, kā interesanti var veidot video, kas sasaucās ar tehnoloģiju un dizains mācību jomu. Savas emocijas pēc izrādes skolēni zīmēja un aprakstīja, stāstīja pedagogiem.
Skolēni raksta: ,,Man patika stāsts, kā Antiņš izglāba princesi.” ,,Man patika, ka Antiņš apprecēja princesi” ,,Man likās jocīgi, ka teātris bija Zoom un vēl jocīgi runāja”. ‘’Man patika ,jo bija smieklīgi un jautri ,un es gribētu vēlreiz noskatīties”. ’’Tā bija ļoti interesanta, jo tur bija interesanti notikumi. Bet pats interesantākais bija tas kā stāstīja”. ‘’Man nepatika, jo tur bija par precēšanos un bučošanos’’ .Paši mazāki, kas skatījās izrādi līdz ar saviem brāļiem vai māsām pārdzīvoja, ka izrādē tika saplēsatas olas.
Pedagogi uzskata, ka izrāde ir pārlieku dārga, bet mēs priecājamies, ka skolēniem patika, ka viņi ieguva pozitīvas emocijas un viņiem bija iespēja mācīties, kā veidot video stāstījumu.
Avots: https://apsakumskola.wixsite.com/apss/galerijas
Skolas soma 2020.gadā
2020.gads Aizkraukles novada vispārizglītojošo iestāžu skolēniem diemžēl neļāva pilnvērtīgi izbaudīt “Latvijas Skolas soma” pasākumus, bet pieredzētais spārnoja.
2019./2020.mācību gada otrajā pusgadā šīm aktivitātēm tika atvēlēti 6776 eiro no LR Kultūras ministrijas budžeta. Sakarā ar ārkārtējās situācijas iestāšanos valstī, daudzi plānotie pasākumi tika atcelti, līdz ar to arī piešķirtais finansējums netika izlietots pilnībā un 2454 eiro atlikums tika atskaitīts Kultūras ministrijai, jo līguma nosacījumi neparedzēja, ka finansējumu varētu izmantot citā laikā, kas nav mācību gads.
2020./2021.mācību gada 1.semestrī “Latvijas Skolas somas” aktivitāšu nodrošināšanai arī tika paredzēta 6776 eiro liels finansējums, no kura tika izlietots 809 eiro.
2020. gadā Aizkraukles novada vidusskolas, Aizkraukles pagasta sākumskolas un Aizkraukles vakara (maiņu) vidusskolas skolēni apmeklējuši šādus pasākumus:
Aizkraukles vakara (maiņu) vidusskola | ||
Datums | Notikums | Saite uz pasākumu aprakstu |
20.02.2020. | “Rīgas Motormuzeja” apmeklējums. | http://vakarskola.blogspot.com/2020/02/rigas-motormuzejs.html |
Aizkraukles pagasta sākumskola | ||
Datums | Notikums | Saite uz pasākumu aprakstu |
08.12.2020. | Tiešsaistes video lekcija “Dejas un mūzikas attīstība cauri gadsimtiem”. | https://apsakumskola.wixsite.com/apss/galerijas |
Decembrī | Biedrības “Kultūrpunkts” animācijas filmu “Mans mīļākais karš” un “Zelta Ziemassvētki” demonstrēšana. |
|
Aizkraukles novada vidusskola | ||
Datums | Notikums | Saite uz pasākumu aprakstu |
14.01.2020. | Valmieras teātra muzikālās izrādes “Smieklu sasaukšanās” apmeklējums. | https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/1988209/smieklu-sasauksanas |
28.01.2020. 29.01.2020. | Andreja Pumpura muzeja apmeklējums un dalība muzejpedagoģijas nodarbībās. | |
03.02.2020. | Biedrības “Ditas Balčus teātris – Divas Acis” interaktīvā izrāde “RE: Atmoda”. Izrāde notika ANV. | |
24.02.2020. | Jura Babra Leļļu teātra “Tims” izrāde – koncertprogramma “Mošķu diena”. Izrāde notika ANV. | https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/2024123/izrade-mosku-diena |
02.03.2020. | Teātra trupas “Kvadrifons” izrādes “Pavasaris” apmeklējums. Izrāde notika mūzikas namā “Daile”. | https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/2037342/pavasara-atmoda |
06.10.2020. | Turaidas muzejrezervāta ekspozīciju un izstāžu apmeklējums, dalība orientēšanās spēlē “Tūkstošgades stāsts”. | |
15.10.2020. | Dalība nodarbībā “Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”. |
Pasākumu izvēle ir katras izglītības iestādes kompetencē. Pasākuma izvēlei jābūt saistītai ar mācību darbu. Vislabākajā gadījumā to veic skolēni kopīgi ar saviem klases audzinātājiem.
Par īstenotajiem pasākumiem iespējams lasīt izglītības iestāžu mājas lapās kā arī vienkopus Aizkraukles Interešu izglītības centra mājas lapā http://interesu-izglitiba-aizkraukle.mozello.com/projekti/skolas-soma/ .
Kopumā skolēni apgalvo, ka bijuši ļoti apmierināti ar iespēju apmeklēt kādu no šiem pasākumiem, jo lielākā daļa no tie bijuši interaktīvi, kurā pašiem bijusi iespēja aktīvi iesaistīties un līdzdarboties.
Labā ziņa ir tā, ka arī 2021. gadā iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” aktivitātēm no Kultūras ministrijas plānots piešķirt finansējumu. Vien jācer, ka ārkārtējā stāvokļa ierobežojumi tiks mazināti un skolēniem paredzēto izdosies piedzīvot un izbaudīt!
Pavasara atmoda
Skolas somas pasākums 2. martā DAILE mūzikas namā 9.-11. kl. skolēniem, pēc Franka Vēdekinda lugas “Pavasara atmoda” motīviem izrāde PAVASARIS.
Izrāde jauniešiem, kas tapusi 2018. gada Valmieras vasaras teātra festivāla ietvaros Režisore – Alicia Geugelin (Vācija) Lomās: Jurģis Lūsis, Āris Matesovičs, Klāvs Mellis, Ance Strazda
Sevis meklējumi, ilgas un dziņu raisītais mulsums, nebeidzamo mājasdarbu un kontroldarbu apnikums, strupceļš sarunās ar vecākiem, auguma pārvērtības, tuvošanās, divu ķermeņu magnētisms un pirmās pieredzes sūrums. Izlaušanās un alternatīvas meklējumi kopā ar labākajiem draugiem kādā garāžā.
Četrpadsmitgadnieku Melhiora, Morica un Vendlas sāpīgā pieaugšana un saskarsme ar liekulīgas sabiedrības normām ir skaudrs stāsts, kas savu griezīgumu nav zaudējis kopš tā sarakstīšanas 19. gadsimta beigās. Teātra trupa KVADRIFRONS kopā ar vācu režisori Alisju Goigelinu (Alicia Geugelin) atcerējās savu pieredzi un pētīja, ko šodien varam iesākt ar Franka Vēdekinda dumpiniecisko vēstījumu. Iedvesmojoties no tā, trupa ir radījusi stāstu par draugiem, kuri satiekas kādas mazpilsētas pamestā garāžā, lai veidotu jaunu pasauli. Vienlaikus viņi gatavojas savas pagrīdes mūzikas grupas koncertam.
Pirms izrādes apmeklēja ORIENTĒŠANĀS SPĒLI GAISMAS PILĪ
Avots: https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/2037342/pavasara-atmoda
Izrāde “Mošķu diena”
Veicinot labklājību, draudzību un kultūru ieteicams pēc iespējas ātrāk atbrīvoties no šiem, pašam neredzamiem un nevēlamiem draugiem. Par to cik ātri un vienkārši tas ir izdarāms to jūs uzzināsiet noskatoties muzikālo leļļu izrādi “Mošķu diena.’’ Autors un režisors Juris Babris.
VAIRĀK
Avots: https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/2024123/izrade-mosku-diena
Uz Motormuzeju "Skolas somas" ietvaros
Avots: http://vakarskola.blogspot.com/2020/02/rigas-motormuzejs.html
Izrāde "Re: Atmoda" brīnīšķīga pieredze "Skolas somā".
iniciatīvai "Skolas soma"!
Pumpura muzejā
Skolēnu domas un izjūtas pierakstīja literatūras skolotāja Andra Valaine.
Projektu nedēļas ietvaros 9. klašu skolēni darbojās valodu jomas skolotāju vadībā. Izvirzītā tēma – „Īstenības paplašināšana – muzeju iepazīšana”. Tā kā literatūras stundās tika iepazīts A.Pumpura eposs „Lāčplēsis”, radās doma apmeklēt A.Pumpura muzeju Lielvārdē un skatīt vietas, kas saistītas ar A.Pumpura vārdu un ar eposā atspoguļotajiem objektiem un kultūrainavu.
Muzejā skolēni piedzīvoja neaizmirstamus brīžus – muzeja speciāliste Irēna Arāja nevienam neļāva garlaikoties – visi pēc kārtas tika iesaistīti lomu spēlē, iejūtoties A.Pumpura vecāku, paša dzejnieka, viņa iecerēto, mācītāja Krona un vēlāk arī eposa varoņu lomā. Eposa varoņi tika ietērpti atbilstošos apmetņos, un Lāčplēsis un Tumšais bruņinieks pat devās cīņā, krustojot smago vāli un zobenu.
Aktīvā nodarbība muzejā 9.C klases skolēniem sagādāja neaizmirstamus brīžus un ļāva pārliecināties par to, ka viņi ir saliedēts, draudzīgs kolektīvs, kurā viens uz otru var paļauties.
Smieklu sasaukšanās
Avots: https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/1988209/smieklu-sasauksanas
Pagājušā semestra aktivitātes
Raksta autors: Zane Romanova
Jau otro gadu Aizkraukles novada vispārizglītojošo iestāžu skolēniem ir iespēja pieredzēt dažādas aktivitātes mākslas, kultūras jomā un izzināt vēstures mantojumu iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” ietvaros.
2019./2020.mācību gada pirmajā pusgadā kopumā šīm aktivitātēm tika atvēlēti 6776 eiro no LR Kultūras ministrijas budžeta. Finansējums proporcionāli tiek sadalīts katrai izglītības iestādei, atbilstoši skolēnu skaitam.
Aizkraukles novada vidusskolas, Aizkraukles pagasta sākumskolas un Aizkraukles vakara (maiņu) vidusskolas skolēni apmeklējuši šādus pasākumus:
Aizkraukles vakara (maiņu) vidusskola | |
Datums | Notikums |
12.09.2019. | Apmeklētas Cēsis, Gaujas Nacionālais parks un Zinātkāres centrs “ZINOO”, kur skolēni piedalījušies nodarbībās par skaņu un arhitektūru. |
22.11.2019. | Skolēni noskatījās kinofilmu “DVĒSEĻU PUTENIS”. |
13.11.2019. | A. Pumpura Lielvārdes muzeja apmeklējums. |
Aizkraukles pagasta sākumskola | |
Datums | Notikums |
01.11.2019. | 1.-4.klašu skolēni apmeklēja A. Pumpura Lielvārdes muzeju. |
26.11.2019. | 1.-4.klases noskatījās leļļu teātra “Tims” izrādi “Mežā”. |
Aizkraukles novada vidusskola | |
Datums | Notikums |
25.09.19. | 5.d,6.m, 7.m klases apmeklējušas Kuldīgu, tās interaktīvo muzeju “Senās Kuldīgas stāsts”, Sabili, Riežupes smilšu alas. |
07.10.2019. | 10.-12.klašu skolēni tikās ar dzejnieku Krišjāni Zeļģi. |
09.10.2019. | 1.-4.klašu skolēni piedalījās D. Rijnieka koncertlekcijā “Zīmju stāsti” |
18.10.2019. | 10.-12.klašu skolēni piedalījās kultūras attīstības biedrības “Tapala lapa” piedāvātajā Erika Vilsona monoizrādē “Nezāle”. |
05.11.2019. | 1.a klase apmeklēja LNB ekskursiju – ekspozīciju “Grāmata Latvijā”, 2.m -4.m klases piedalījās orientēšanas spēlē Gaismas pilī. |
21.11.2019. | Skolas koru dalībnieki apmeklēja grupas CARNEVAL YOUTH koncertu. |
22.11.2019. | 6.,7.,8.,9.,11.,12. klases noskatījās kinofilmu “DVĒSEĻU PUTENIS”. |
25.11.2019. | 1.-4.klases noskatījās leļļu teātra “Tims” izrādi “Mežā”. |
03.12.2019. | 4.klašu skolēni apmeklēja KARA MUZEJA nodarbību “Kā kļūt par karavīru”. |
03.12.2019. | 1.a, 2., 4.m klases apmeklēja MEDICĪNAS MUZEJA nodarbību “Ārsta kabinets”. |
05.12.2019. | 3.klases apmeklēja DABAS MUZEJA muzejpedagoģijas nodarbību. |
10.12.2019. 19.12.2019. | Radošās darbnīcas, latvisko danču mācības, latviskā kulinārā mantojuma iepazīšana Koknesē biedrības “Baltaine” Radošajā mājā. |
10.12.2019. | 7.-9.klases piedalījās biedrības “Dehara” multimediālajā izrādē “MISIJA_KANALIZĀCIJA” |
10.12.2019. | 8.-9.klases piedalījās ģitārista Jāņa Bērziņa koncertā – meistarklasē “ ATKLAJ ĢITĀRU”. |
11.12.2019. | 7.-9.klašu skolēni apmeklēja kultūrizglītojošu notikumu – interaktīvu nodarbību I. Ziedoņa klasē. |
13.12.2019. | 2.klašu skolēni apmeklēja Jēkabpils Vēstures muzejpedagoģisko nodarbību – radošo darbnīcu. |
17.12.2019. | 5.-6.klašu skolēni apmeklēja D. Balčus teātra “Divas acis” izrāde “Kas par traku, tas par traku”. |
18.12.2019. | 1.-4.klašu skolēni apmeklēja biedrības “Kalnaziedu godi” rīkotās radošās darbnīcas “Latvju raksti”. |
Pasākumu izvēle ir katras izglītības iestādes kompetencē. Pasākuma izvēlei jābūt saistītai ar mācību darbu. Vislabākajā gadījumā to veic skolēni kopīgi ar saviem klases audzinātājiem.
Par īstenotajiem pasākumiem iespējams lasīt izglītības iestāžu mājas lapās kā arī vienkopus Aizkraukles Interešu izglītības centra mājas lapā http://interesu-izglitiba-aizkraukle.mozello.com/projekti/skolas-soma/ .
Kopumā skolēni apgalvo, ka bijuši ļoti apmierināti ar iespēju apmeklēt kādu no šiem pasākumiem, jo lielākā daļa no tie bijuši interaktīvi, kurā pašiem bijusi iespēja aktīvi iesaistīties un līdzdarboties.
2019./2020.mācību gada 2.pusgadā iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” aktivitātēm no Kultūras ministrijas plānots arī piešķirt finansējumu. Šo norišu finansēšana no valsts paredzēta līdz 2021.gada beigām.
Vakarskolas skolēni Lielvārdes muzejā
Braucienu finansēja programma "Latvijas skolas soma".
Avots: http://vakarskola.blogspot.com/2019/11/ekskursija-uz-lielvardi.html
"Misija_kanalizācija" multimediāla izrāde 7. klašu skolēniem - iniciatīva Skolas soma
"Kas par traku, tas par traku"- Skolas soma iepazīstina ar O. Vācieti
Tā bija interesanta O. Vācieša daiļrades iepazīšana ar aktiermākslas un mūzikas palīdzību, aktīvu pašu līdzdalību.
Skolēniem patika tas, ka viņi varēja paši līdzdarboties izrādē- iemācīties deju, dziesmas vārdus-, ka atmosfēra bija brīva, nepiespiesta, ka izrādē dziedāja, tika izmantoti vairāki mūzikas instrumenti. Skolēnu domas: " Man patika dekorācijas un atmosfēra zālē ""Bija smieklīgi, kad visi reizē kustinājām galvas"" Dzejas pasniegšanas veids var būt arī interesants".
"Atklāj ģitāru"
18. decembrī 2. klašu skolēni Iniciatīvas Skolas soma ietvaros apmeklēja pasākumu Kalna ziedu muzejā. Skolēni apguva latvisko masku – Ķekatu izskaidrojumu, gāja senās latviešu bērnu spēlēs un rotaļās. Skolēni izlika latvju rakstus no kaltētiem kastaņiem. Minēja mīklas, teica Ziemassvētku ticējumu un dziedāja tautasdziesmas.
Muzeja darbinieki stāstīja par latvju rakstu zīmēm. Skolēniem rādīja senus priekšmetus, apģērbu, kas rotāts ar senajām zīmēm. Stāstīja par šo zīmju sargājošo nozīmi.
Skolēni darbojās radošajā nodarbībā - krekliņa vai auduma maisiņa apdrukā. Skolēni tika iepazīstināti ar apdrukas tehniku, tad Izvēlas sev tīkamāko latvju rakstu zīmi un tās krāsu.
Skolēniem bija iespēja apmeklēt foto izstādi “Latvisko krustabu stāsti” par cilvēka mūža pirmajiem gadiem. Izzinot un popularizējot tautas senās tradīcijas, piemēram, cilvēka mūža godus. Izstādē redzamas 26 lielformāta fotogrāfijas no krustabu godiem, kas rituāla norises secībā stāsta par bērniņa uzņemšanu dzimtā, vārdiņa došanu, pādītes dīdīšanu u.c.
Nodarbības noslēgumā skolēni baudīja gardo un veselīgo muzeja tēju no pašu audzētām zālītēm, puķītēm, odziņām un auglīšiem, piegraužot uz kārā zoba Ziemassvētku piparkūkas. Smēlušies zināšanas un pozitīvas emocijā devās mājās. FOTO
Avots: https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/1968506/page
Radošās darbnīcas Kokneses Radošajā mājā
Skolēni izteica gandarījumu par interesanto pasākumu un par sagatavotajām Ziemassvētku dāvaniņām. FOTO
Krustpils pils iniciatīvas Skolas soma ietvaros
Raksta autors: Direktora vietniece Inna Grahovska
Jēkabpilī, noteikti nepabrauksiet garām Krustpils pilij, kas kopš 13. gadsimta uzticīgi pārrauga Daugavas krastus. 13. decembrī 2. klašu skolēniem ekskursijas laikā pastāstīja, ka Krustpils pils ir viena no senākajām Latvijas pilīm. 1237. gadā Krustpils pili licis uzbūvēt Rīgas arhibīskaps Nikolajs de Magdeburgs kā nocietinājumu ceļā no Rīgas uz Daugavpili.
Pēc pirmā Pasaules kara Krustpils pilī mitinājās Latgales artilērijas pulks. Padomju laikos pili un muižas ēkas nodeva PSRS armijai. Kopš 1996. gada Krustpils pilī atrodas Jēkabpils Vēstures muzejs, pārņemot pils apsaimniekošanas un atjaunošanas darbus.
Īpaša ekskursija sveču gaismā. Nebijušas sajūtas vilina apmeklētājus doties uz Krustpils pagrabiem. Teikas stāsta, ka vakara klusumā plašajos pils gaiteņos un pagrabos vislabāk esot dzirdami pils Brūnās dāmas noslēpumainie smiekli un soļi. Skolēni piedalījās Rūķu darbnīcā - izglītojošā programmā - Ziepju darbnīcā.
Lielā Rūķene sākumā uzdeva jautājumu - Vai Jūs zinājāt, ka ar ziepju vārīšanu cilvēki nodarbojās jau vismaz 2800. gadā pirms mūsu ēras? Programmā ielūkojās ziepju tapšanas vēsturē - uzzināja interesantus faktus par mūsu senču ziepju vārīšanas tradīcijām un lietošanas nolūkiem. Katrs dalībnieks sev pagatavoja aromātiskas ziepes no dabīgām izejvielām – kristāldzidrās ziepju bāzes, kurai pievieno Latvijā augušas zāļu tējas un ziedus.
Nobeiguma bija dota iespēja viesoties Ziemassvētku vecīša birojā, iet rotaļās un spēlēs. Kopīgi nodziedājām ziemassvētku dziesmu pie skaistās, košās egles. Burvīgā Ziemassvētku noskaņojumā devāmies mājās. FOTO
Avots: https://www.aiznovid.lv/zinas/params/post/1965493/krustpils-pils-iniciativas-skolas-soma-ietvaros